وان‌پلاس ۱۰R با تراشه‌ی Dimensity 9000 در سه ماه دوم ۲۰۲۲ عرضه می‌شود

amasoudi 1400/11/03

وان‌پلاس 10R

وان‌پلاس ظاهرا می‌خواهد در سه‌ماه دوم امسال از یک گوشی بسیار قدرتمند دیگر تحت عنوان وان‌پلاس ۱۰R رونمایی کند. محصولی که برخلاف پرچم‌دارهای اصلی این شرکت از تراشه‌ی Dimensity 9000 بهره خواهد برد.

وان‌پلاس یکی از بهترین شرکت‌های چینی تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند به حساب می‌آید که تاکنون گوشی‌های بسیار خوب و قدرتمندی را با قیمت مناسب راهی بازار کرده است. اما این روزها برنامه‌ی خود را اندکی دستخوش تغییراتی کرده است که از جمله این موارد می‌توان افزایش تدریجی قیمت پرچم‌دارها، اضافه شدن بخش میان‌رده و اقتصادی، جایگزینی سری T با سری R و همکاری با اوپو در راستای طراحی رابط کاربری جدید اشاره کرد.

در واقع الان دسته‌بندی محصولات این شرکت به این شرح است: آن‌هایی که فقط عدد دارند (پرچم‌دار)، آن‌هایی که در کنار نام خود حرف R دارند (پرچم‌دارانی که راهی بازارهای خاص می‌شوند)، سری نورد و نورد CE (میان‌رده)، و نورد N که گوشی‌های اقتصادی شرکت را در بر می‌گیرند.

در این مطلب اما قصد داریم به گوشی وان‌پلاس ۱۰R بپردازیم که قرار است جانشین مدل ۹R و ۹RT سال گذشته شود. این دو گوشی سال گذشته در کشور هندوستان راهی بازار شدند و استقبال بسیار خوبی هم از آن‌ها شد. در همین راستا شرکت چینی تصمیم گرفت مدل ۱۰R را هم راهی بازار کند اما اندکی دیرتر از حد انتظار. به نظر می‌رسد در بازارهای بین‌المللی فقط شاهد همان دو گوشی وان‌پلاس ۱۰ و ۱۰ پرو باشیم و سری R همچنان محدود به بازارهای خاص باشد.

اما می‌پردازیم به وان‌پلاس ۱۰R. پرچم‌داری که گفته می‌شود برخلاف دو مدل اصلی از پرچم‌داران شرکت، قرار است به تراشه‌ی Dimensity 9000 به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز شود. بعد از مدت زمانی طولانی شراکت با کوالکام، وان‌پلاس در نهایت تصمیم گرفت با مدیاتک برای تامین تراشه‌ی مورد نیاز برای گوشی‌های قدرتمندش وارد رابطه شود که البته عملکرد فوق‌العاده‌ای را هم تاکنون از گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی این شرکت شاهد بودیم. نمونه‌ی این گوشی‌ها وان‌پلاس نورد ۲ با تراشه‌ی Dimensity 1200 است که بسیار گوشی خوبی به حساب می‌آید.

دلیل اینکه وان‌پلاس در پرچم‌دارهای اصلی خود هم از Dimensity 9000 استفاده نکرد این است که خواسته در بازار آمریکای شمالی آن‌ها را به فروش برساند و چون تراشه‌ی مدیاتک از فناوری طول موج میلی‌متری اینترنت ۵G پشتیبانی نمی‌کرد، به همین خاطر وان‌پلاس مجاب شد از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کند. با این حال از لحاظ قدرت سخت‌افزاری نماینده‌ی مدیاتک عملکردی عالی دارد و جای نگرانی نیست.

طبق شنیده‌ها، وان‌پلاس ۱۰R باید در سه‌ماه دوم امسال در بازارهای چین و هندوستان برای خرید در دسترس قرار بگیرد. مدل پایه‌ی این گوشی از ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که قیمت آن متاسفانه هنوز اعلام نشده است. دلیل اینکه وان‌پلاس اندکی دیرتر از حد انتظار این محصول را راهی بازار می‌کند این است که شرکت چینی خواسته وان‌پلاس ۹RT اندکی فضا برای خودنمایی داشته باشد. با این حال سه ماه دوم هم خیلی دیر به نظر نمی‌رسد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.